Σάββατο, 10 Ιανουαρίου 2015

Σπιρουλίνα: Εσείς ξέρετε από τι παρασκευάζεται;



Πολύς λόγος έχει γίνει τα τελευταία χρόνια για τη σπιρουλίνα, η οποία
έχει αποκτήσει φανατικούς καταναλωτές.


Τι είναι όμως αυτά τα πράσινα χαπάκια που πολλοί χαρακτηρίζουν ως την απόλυτη υπερτροφή;

Πρόκειται για ένα φύκι του γλυκού νερού, το κυανοπράσινο χρώμα του οποίου οφείλεται στη χλωροφύλλη (πράσινο) και στη φυκοκυανίνη (μπλε). Η επιστημονική της ονομασία είναι Arthrospira Plantensis και το φυσικό της περιβάλλον είναι οι αλκαλικές λίμνες που είναι πλούσιες σε μέταλλα.

Η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις χώρες που παράγουν σπιρουλίνα και μάλιστα η περιοχή Θερμά της Νιγρίτας Σερρών θεωρείται ιδανική για την παραγωγή της.

Το θαυματουργό αυτό φύκι είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες, βιταμίνες και θρεπτικά φυτικά συστατικά, ενώ περιέχει σπάνια καλά λιπαρά οξέα όπως γ-λινολενικό οξύ (GLA), πολυσακχαρίδες, σουλφολιπίδια και γλυκολιπίδια. Ακόμη, έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε καροτενοειδή, αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην προστασία των κυττάρων από τις διάφορες βλάβες.

Η σπιρουλίνα τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, ενώ περιέχει πλήθος ευεργετικών για τον οργανισμό δράσεων.

Συγκεκριμένα:

-Έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες και εμποδίζει τη δημιουργία και τη δράση των ελεύθερων ριζών που επιτίθενται στα κύτταρα.

-Αποτοξινώνει και διεγείρει ιστούς και όργανα του ανθρώπινου σώματος, απαραίτητα για την αποβολή των τοξινών.

-Μειώνει τα επίπεδα της χοληστερίνης, αλλά και του σακχάρου του αίματος.

-Κάνει καλό στην καρδιά μειώνοντας τον κίνδυνο προσβολής από καρδιακές παθήσεις, εμποδίζοντας τη συγκέντρωση χοληστερόλης στα αιμοφόρα αγγεία.

-Μειώνει τις επιπτώσεις τις αρθρίτιδας.

-Αποτρέπει την εμφάνιση της οστεοπόρωσης.

-Δρα θετικά σε περιπτώσεις κατάθλιψης.

-Καταστέλλει την όρεξη και βοηθά στον έλεγχο του βάρους.

Πότε δεν συνιστάται η κατανάλωσή της

Αν και η σπιρουλίνα είναι αποδεδειγμένα ασφαλής και παράγεται με φυσικό τρόπο, υπάρχει περίπτωση να φέρει κάποια ανεπιθύμητα αποτελέσματα όταν δεν λαμβάνεται σωστά με επαρκή λήψη νερού ή να προκαλέσει αλλεργικές αντιδράσεις.

Συμβουλευτείτε πρώτα το γιατρό σας πριν προχωρήσετε στη λήψη της και έχετε υπόψη ότι:

-Όσοι πάσχουν από μεταβολικό σύνδρομο, όπως για παράδειγμα φαινυλκετονουρία, δεν μπορούν να μεταβολίσουν τη φαινυλαλανίνη. Λόγω του ότι η σπιρουλίνα είναι πλούσια σε αμινοξέα, καλό θα είναι να την αποφύγουν.

-Αυτοί που πάσχουν από αυτοάνοσα νοσήματα όπως λύκο, ρευματοειδή αρθρίτιδα κ.ο.κ., θα πρέπει επίσης να αποφύγουν τη λήψη της, καθώς μπορεί να επιδεινώσει την κατάσταση, λόγω του ότι τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα.

-Οι γυναίκες που βρίσκονται σε περίοδο εγκυμοσύνης ή θηλασμού, θα πρέπει να συμβουλευτούν το γιατρό τους πριν ξεκινήσουν τη λήψη σπίρουλίνας.

Σε τι μορφή θα τη βρείτε στην αγορά

Η σπιρουλίνα βρίσκεται στα φαρμακεία και σε καταστήματα βιολογικών προϊόντων, σε μορφή χαπιού, σκόνης και νιφάδων. Η σκόνη και οι νιφάδες μπορούν να προστεθούν σε σούπες, σαλάτες, χυμούς κ.ο.κ., ενώ αν την αγοράσετε σε κάψουλες, την καταναλώνετε με ένα ποτήρι νερό πριν από τα κυρίως γεύματα.

Πηγή: http://www.zoomblog.org/2015/01/blog-post_547.html#ixzz3OKV8Kcaj

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...